tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph ukończył pierwsze testy trzycylindrowego silnika do Moto2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Triumph ukończył pierwsze testy trzycylindrowego silnika do Moto2

Autor: Informacja prasowa 2018.11.28, 14:51 Drukuj

Triumph pochwalił się zakończeniem testów swojego nieziemskiego silnika trzycylindrowego, przygotowanego specjalnie do wyścigu Moto2. Jednostka napędowa, która trafi do wszystkich motocykli startujących w tej klasie, pochodzi ze Street Triple'a RS i osiąga 140 KM.

Triumph ukończył program testów wielofazowych skoncentrowany na maksymalizacji wydajności. W skład testów weszły dwuletni fabryczny program rozwoju silników, ponad 2500 wyścigów na wielu europejskich torach, rozwój technologii powłok wysokiej wydajności do kluczowych komponentów wewnętrznych silników oraz intensywne testy wytrzymałościowe.

Stuart Wood, główny inżynier firmy Triumph, powiedział: Triumph został bardzo ciepło przyjęty przez Dornę, jej partnerów i prasę. Naprawdę czujemy, że ludzie podzielają nasze podekscytowanie wejściem Triumpha do wspieranych fabrycznie, najlepszych wyścigów motocyklowych. Jesteśmy przekonani, że nasz program rozwoju silnika był niezwykle wszechstronny, a zwiększona moc, szeroki zakres momentu obrotowego i niesamowite brzmienie trzech cylindrów przyniosą efekt w postaci ekscytujących wyścigów w 2019 roku.

Trzycylindrowe silniki wyścigowe Triumph Moto2 zostały oparte na jednostce napędowej o pojemności 765 cm3, pochodzącej z modelu Street Triple RS. Protoplastą tego silnika był kultowy motor z Daytony Supersports 675.

Nowe silniki wyścigowe zbudowano tak, by zapewniały większą moc i moment obrotowy przy niższej bezwładności i możliwie niskiej wadze. Już bazowy silnik Street Triple RS otrzymał ponad 80 nowych części w porównaniu do poprzedniej generacji, a w silniku wyścigowym dodatkowo zastosowano następujące zmiany:

  • zmodyfikowana głowica cylindra, z przeprojektowanymi kanałami dolotowymi i wylotowymi 
  • zmodyfikowany kolektor wydechowy
  • odchudzone pokrywy silnika
  • tytanowe zawory i twardsze sprężyny zaworów na twardsze 
  • zmiana przełożeń biegów 1. i 2. 
  • nowy alternator o niższej bezwładności 
  • nowy moduł ECU od Magneti Marelli ECU silnika

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę