tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy Triumph Speed Triple - więcej mocy, więcej elektroniki NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowy Triumph Speed Triple - więcej mocy, więcej elektroniki

Autor: Konrad Bartnik 2018.02.05, 18:24 Drukuj

Triumph zaprezentował właśnie nową wersję legendarnego streetfightera Speed Triple. Zmieniono w nim ponad setkę części, co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego. Doszedł również kolejny zestaw elektronicznych dodatków.

Kiedy w 1994 roku firma Triumph powoli wracała do świata żywych, udało jej się stworzyć motocykl należący do zupełnie nowego segmentu. Debiutujący wtedy Speed Triple był pierwszym seryjnym streetfighterem, czyli odartym z owiewek i agresywnie wystylizowanym motocyklem sportowym, przeznaczonym do siania zamętu na ulicach miast. Od tego czasu pojawiło się wielu silnych konkurentów, zwłaszcza ze stajni KTM i Aprilii, ale brytyjski chuligan wciąż trzyma się dzielnie. Właśnie zadebiutowała jego kolejna wersja.

Najnowszy Speed Triple ma 150 KM mocy i 117 Nm momentu obrotowego, które wyciśnięto z trzycylindrowego silnika o pojemności 1050 cm3. Jest to niby ta sama jednostka, co do tej pory, ale przeszła ona kompletny przegląd i zmieniono w niej ponad 100 części. Motocykl jest także nieco lżejszy, lepiej się prowadzi, a pozycja kierowcy jest bardziej komfortowa.

Znakiem czasów jest kolejna solidna porcja elektroniki, która pojawiła się na pokładzie nowego Speed Triple. Uwagę zwraca zwłaszcza centrum dowodzenia, wyposażone w pięciocalowy, kolorowy wyświetlacz TFT i podświetlane przełączniki na kierownicy. Zwiększono możliwości komputera pokładowego, który steruje teraz mapami zapłonu, kontrolą trakcji, systemem ABS działającym w pochyleniach, a także inteligentnym tempomatem. W najbogatszej wersji pojawił się system bezkluczykowy, który można dezaktywować, parkując w niepewnych lokalizacjach.

Nowy Speed Triple pojawi się w dwóch wersjach: S i RS. Bogatsza z nich będzie posiadać zawieszenie Ohlinsa, hamulce Brembo, system wydechowy Arrow, system bezkluczykowy, a także pięć zamiast czterech map zapłonu. Nie ogłoszono jeszcze cen nowego modelu, ale prawdopodobnie będą one na poziomie zbliżonym do europejskiej konkurencji w tym segmencie.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę