Prezentowany na zdjęciach motocykl to R 62. Produkowano go w latach 1928 -29 i był to pierwszy model BMW z silnikiem o pojemności 750 ccm. Silnik miał kwadratowe proporcje, czyli skok tłoka był równy średnicy cylindra i wynosił 78 mm. Dolnozaworowa jednostka sprzęgnięta z trzybiegową skrzynią generowała moc 18 KM, co pozwalało rozpędzić ważący 155 kg motocykl do 115 km/h. R 62 kosztował 1650,- Marek i w ciągu dwóch lat produkcji sprzedano 4355 egzemplarzy. Sportowym odpowiednikiem turystycznego modelu był produkowany w tym samym czasie R 63. Jego górnozaworowy silnik miał jak na owe czasy wybitnie krótkoskokowy charakter (średnica cylindra 83 mm, skok tłoka 68 mm), dzięki czemu odznaczał się żywiołowym, sportowym temperamentem. R 63 dysponował mocą 24 KM i osiągał prędkość maksymalną 120 km/h. Kosztował 2100,- Marek, będąc jednym z najdroższych motocykli na niemieckim rynku i w ciągu dwóch lat produkcji uszczęśliwił 794 motocyklistów. W tym czasie BMW produkowało już 5000 motocykli rocznie, będąc uznanym producentem drogich maszyn o wysokiej jakości. Poza skalą produkcji do dziś niewiele się w tej kwestii zmieniło.
Galeria pochodzi z artykułu:
Komentarze 0
Pokaż wszystkie komentarze