Trumph i Kalex testują nowy motocykl GP klasy Moto2
Od sezonu 2019 Triumph będzie oficjalnym dostawcą silników dla klasy Moto2 w MotoGP. Trzycylindrowe jednostki trafiły właśnie do firmy Kalex, produkującej podwozia, która w tej chwili przeprowadza testy gotowego motocykla na hamowni.
Bazowa jednostka napędowa to trzycylindrowiec o pojemności 765 cm3, pochodzący z modelu Street Triple RS. Został on oczywiście poddany znacznym ulepszeniom, które podniosą jego osiągi do poziomu wymaganego przez teamy Moto2. Ma on zmodyfikowaną głowicę, zapewniającą lepszy przepływ gazów oraz tytanowe zawory i twardsze sprężyny zaworowe, zdolne wytrzymać podwyższone maksymalne obroty. Wydłużono też pierwszy bieg i dodano w pełni regulowane, wyścigowe sprzęgło. Zmieniono też kształt osłon silnika, by zmniejszyć jego szerokość. Odpowiednią elektronikę sterującą dostarcza firma Magneti Marelli.
Firma Kalex, najważniejszy producent podwozi w klasie Moto2, otrzymała właśnie od Triumpha nowe silniki i rozpoczęła testy na hamowni. Na poniższym filmie można zobaczyć, jak wyglądało pierwsze odpalenie gotowego motocykla. Ten rok będzie dla obu firm rokiem intensywnych prób przed startem kluczowego sezonu 2019. Poza wszystkim, musimy przyznać, że wspólne dzieło Triumpha i Kalexa wygląda znakomicie!
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze..."pochodzący z modelu Speed Triple RS" Nie speed triple a street triple. Mala różnica a jednak dla fana triumpha nie do zaakceptowania. Pozdro
OdpowiedzPoprawione, dzięki. Triumph nie ułatwia nam pracy tymi nazwami modeli :)
Odpowiedz