CANARD rozbudowuje system RedLight. 16 miast i 20 skrzyżowań jest teraz bacznie obserwowanych przez kamery
Już w 16 miastach i na 20 skrzyżowaniach, gdzie kierowcy notorycznie ignorowali sygnalizację świetlną, zamontowano systemy RedLight. Jak działa to urządzenie?
Kamery monitorujące skrzyżowanie oraz zainstalowane na nich sygnalizatory wykrywają przypadki wjechania przez kierujących na skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle. Kamery śledzą tor poruszania się pojazdu oraz dokumentują popełnione wykroczenie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację pojazdu, czas i miejsce popełnienia wykroczenia oraz czas, jaki upłynął od zapalenia się czerwonego światła.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>CANARD sukcesywnie rozbudowywał ten system, który obecnie kontroluje w kraju 41 skrzyżowań, na których bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego pilnują rejestratory wjazdu na czerwonym świetle.
Mandat za przejazd na czerwonym świetle to 500 zł i 15 punktów karnych. Jeśli właściciel pojazdu nie wskaże sprawcy, musi liczyć się z karą finansową w wysokości 500-800 zł. Trzecia ewentualność to gwałtowne hamowanie przed sygnalizatorem, co może spowodować zagrożenie na drodze. To wykroczenie jest karane bardzo srogo. Kara wyniesie od 500 zł do nawet 5 tys. zł.
Co ciekawe, po raz pierwszy w historii CANARD tego typu rozwiązania zastosowano na przejazdach kolejowo-drogowych. Systemy zamontowano na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu, na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie oraz w Radomsku w woj. łódzkim.
Po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji tożsamej z linią warunkowego zatrzymania w trakcie nadawanego czerwonego światła, system automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie. Urządzenie identyfikuje pojazd, którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę.
Jednocześnie zapewnia rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkuje dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia, oraz czasu trwania fazy czerwonego światła.
Montaż systemów RedLight na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Niestety wciąż dochodzi do przypadków wjeżdżania wprost pod rozpędzone pojazdy szynowe, niezachowania ostrożności, ignorowania sygnalizacji świetlnej, objeżdżania opuszczonych zapór, czy wjeżdżania na przejazdy mimo braku możliwości kontynuowania jazdy.
Jednocześnie liczba wypadków i poszkodowanych na przejazdach kolejowych spada od lat. W 2022 roku odnotowano 172 wypadki i kolizje z udziałem pojazdów i pieszych. W wyniku tych zdarzeń ciężko rannych zostało 20 osób, a zginęły 43 osoby.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze