tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki DL 1000 V-Strom ABS - pierwsze wra¿enia z jazdy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki DL 1000 V-Strom ABS - pierwsze wra¿enia z jazdy

Autor: Dawid Stolicki 2014.04.15, 17:22 6 Drukuj

Pod koniec ubiegłego tygodnia, w ramach inauguracji sezonu motocyklowego oraz premiery zapowiadanej od dawna nowości Suzuki na sezon 2014 – modelu DL 1000 V-Strom ABS, wybraliśmy się na zorganizowaną przez Suzuki Motor Poland dwudniową wyprawę motocyklową drogami Warmii i Mazur. Podobnie jak w roku ubiegłym, w towarzystwie redaktorów motocyklowych innych mediów, przemierzyliśmy kilkaset kilometrów, mając do swej dyspozycji najważniejsze modele z kolekcji Suzuki. Wśród maszyn, którymi mieliśmy okazję jeździć znalazły się Inazuma 250, Gladius, GSR 750, Burgman 650 Executive, DL 650 V-Strom, Intruder C1500T, Hayabusa oraz wspomniany wcześniej debiutant – DL 1000 V-Strom z systemem ABS na pokładzie.

Z testami większości modeli Suzuki mieliście już okazję zapoznać się na stronach portalu – wszystkich tych, którzy jeszcze tego nie uczynili zachęcamy do lektury. W tym konkretnym przypadku chcielibyśmy się skupić na najważniejszym aspekcie naszej wyprawy – pierwszym bezpośrednim kontakcie z dużym DL'em. Wprawdzie nie łatwo jest w trakcie kilkudziesięciu kilometrów spędzonych w siodle litrowego V-Stroma zapoznać się szerzej ze wszystkimi jego cechami, nie mniej jedna warto wspomnieć o pierwszych wrażeniach jakie nam przy tym towarzyszyły.

NAS Analytics TAG

Zanim jednak przejdziemy do kwestii związanych z jego prowadzeniem, warto słowem wstępu wspomnieć na temat najważniejszych zmian wprowadzonych względem poprzedniej wersji, istotnych z punktu widzenia każdego kierowcy. Otóż nowy DL może się nieskromnie pochwalić zredukowaną o 8 kilogramów wagą, zastosowaniem kontroli trakcji posiadającej dwa tryby pracy oraz niemal całkowicie przekonstruowanym silnikiem, czego efektem jest zwiększenie mocy oraz poprawienie charakterystyki przebiegu krzywej momentu obrotowego. I rzeczywiście, motocykl żwawo wyrywa spod świateł, dynamicznie rozpędzając się do prędkości przelotowych w całym zakresie obrotów, nie wpadając przy tym w nieoczekiwaną zadyszkę. Co ważne, osobiście nie zanotowałem w czasie jazdy żadnych szczególnie nieprzyjemnych wibracji, co ma ogromne znaczenie, gdy docelowo nasza wyprawa nie kończy się wyłącznie na pobliskim markecie.

O usportowionym charakterze globtrotera z Hamamatsu mogą poświadczyć również jego 4-tłoczkowe zaciski współpracujące z 310mm tarczą hamulcową z przodu oraz usztywnione, w pełni regulowane przednie zawieszenie typu upside-down (tył posiada regulację napięcia wstępnego na sprężynie oraz tłumienia odbicia), które w pierwszym kontakcie wydaje się być bardzo dobrze zestrojone pod warunki jazdy w Polsce. Zarówno na wyboistej nawierzchni, jak i na krętych odcinkach, których niestety nie przytrafiło się zbyt wiele, motocykl prowadził się bardzo pewnie, nawet przy wysokich jak na tego typu sprzęt prędkościach. Prawdę mówiąc, nie będę próbował nawet ukrywać, że spośród wszystkich dosiadanych w czasie wyjazdu motocykli, ten najbardziej przypadł mi do gustu. Co tu dużo mówić – szybka turystyka, to coś z czym DL świetnie sobie radzi.

Zapewne niejednokrotnie przeglądaliście foty nowego V-Stroma, a może nawet mieliście okazję zobaczyć go na żywo. W związku z tym nie ma chyba potrzeby, aby na chwilę obecną szczególnie rozwodzić się nad jego aparycją, która rzecz jasna pozostaje kwestią gustu. Przedstawiciele Suzuki pragną jedynie podkreślić nawiązanie stylistyczne DL'a do modeli DR 750/800 Big, startujących w latach 80'tych w rajdzie Paryż-Dakar. Chodzi przede wszystkim o charakterystyczny dla ówczesnych DR'ek, zintegrowany z osłonami motocykla oraz lampą przedni błotnik, stanowiący obecnie nawiązanie do tradycji Suzuki.

Jedno jest pewne – nie możemy się już doczekać, kiedy motocykl ten zagości w naszej redakcji na dłużej. Możecie być pewni, że już niebawem, z myślą o was przetestujemy go pod każdym względem i w każdych możliwych warunkach. Już teraz zachęcamy was do zadawania pytań w komentarzach – zarówno na temat samego DL'a, jak i pozostałych modeli z oferty Suzuki.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
DL 1000 V-Strom na winkluGladius na pierwszym planie
NAS Analytics TAG
GSR 750 i HayabusaIntruder C1500T i Burgman 650
Intruder C1500T na winklujazda synchroniczna DL 1000 V-Strom
dziedziniec zamku w Nidzicygesiego po mazurach
motocykle Suzuki na dziedzincupamiatkowe foto z wyprawy
przerwa na kawe i pogaduchyprzerwa na tankowanie
przystanek na zamku w NidzicySuzuki DL 1000 V-Strom
tankujemyV-Strom 650
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê