tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli rusza w nieznane na Circuit of the Americas. Dodatkowe mieszanki opon dla zawodników Moto2 i Moto3
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pirelli rusza w nieznane na Circuit of the Americas. Dodatkowe mieszanki opon dla zawodników Moto2 i Moto3

Autor: Materiał partnera 2024.04.09, 13:05 Drukuj

W dniach 12-14 kwietnia odbędzie się kolejna runda cyklu MotoGP i tym razem będzie to Grand Prix Ameryk, które jest rozgrywane na torze Circuit of the Americas w Teksasie. Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla klas Moto2 i Moto3, a zawodnicy mają być w ten weekend odpowiednio wyposażeni.

Tor Circuit of the Americas jest jednym z obiektów, których Pirelli jeszcze nie zdążyło dobrze poznać, zwłaszcza po renowacji nawierzchni. Dlatego zawodnicy dostaną do dyspozycji dwie dodatkowe wersje opon. Dla klasy Moto2 będzie to opona przednia SC3, a dla klasy Moto3 - tylna C1096.

Oprócz tego, zawodnicy obu klas będą mieli do dyspozycji opony SC1 (miękka) i SC2 (pośrednia) na przód oraz SC0 (miękka) i SC1 (średnia) dla Moto3. Na wszelki wypadek Pirelli dostarczy też opony DIABLO Rain w wersji SCR1. Jeśli chodzi o dodatkowe mieszanki, to zawodnicy klasy Moto2 dostaną po 4 opony przednie w wersji SC3, a zawodnicy Moto3 - po 4 opony tylne w rozwojowej specyfikacji C1096. Oba modele są bardziej odporne na ścieranie, więc zawodnicy będą mogli ich użyć, jeśli nawierzchnia okaże się zbyt agresywna dla dotychczasowych opon.

Tor Circuit of the Americas przechodził już kilka remontów nawierzchni. Najnowsze prace miały miejsce w zakręcie numer 2, pomiędzy zakrętami 9 i 11 oraz 16 i 19. Konieczność wykonywania napraw wynika ze specyfiki podłoża, które jest podmokłe. Łącznie jest tu 20 zakrętów, a różnica wzniesień wynosi 41 metrów.

- COTA to dla nas mało znany obiekt, bo nigdy tu nie rywalizowaliśmy w randze motocyklowych mistrzostw świata, więc dysponujemy szczątkowymi danymi. Jeśli dodamy do tego częściową renowację, która miała wyeliminować nierówności, które stale się tu pojawiają, opony na pewno będą musiały zmierzyć się z różnymi rodzajami asfaltu. Z naszych informacji wynika, że tor jest agresywny dla opon, zwłaszcza przednich. Nierówny asfalt połączony z konfiguracją szybkich i wolnych zakrętów oraz wysokie prędkości maksymalne sprawiają, że opony ulegają zużyciu w wyniku narażenia na wysoką temperaturę. Dlatego oprócz standardowej alokacji dodaliśmy bardziej odporną oponę przednią SC3 dla klasy Moto2, bo motocykle są bardziej agresywne dla przodów. Klasa Moto3 bardziej obciąża tylną oś, więc dodaliśmy dodatkową oponę tylną w specyfikacji C1096, którą już testowaliśmy w Katarze. Nie należy zapominać, że nie używamy prototypowych rozwiązań, tylko korzystamy z opon dostępnych w sklepach, więc wyzwanie jest realne. Po piątkowych sesjach z pewnością będziemy mieli więcej informacji, które pozwolą nam określić zachowanie wszystkich opon z perspektywy wyścigu - skomentował Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę