tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe Suzuki SV650 - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe Suzuki SV650 - pierwsze wrażenia

Autor: Beavis 2016.05.06, 08:56 5 Drukuj

Po całym dniu w siodle nowego Suzuki SV650 mogę powiedzieć jedno: Suzuki wraca na dobre tory!

Po pierwsze: jestem ogromnym fanem serii SV. W swoim życiu prywatnie posiadałem dwie SV-ki pierwszej generacji, objeździłem wszystkie możliwe i do czasów, eghm, Gladiusa zawsze schodziłem z SV-ek z uśmiechem na ustach (Gladius zresztą sam w sobie nie był zły, brakowało mu tylko "ducha" SV). Dziś, przy okazji cyklicznej imprezy Suzuki otwierającej sezon, miałem okazję spędzić trochę czasu za sterami Suzuki SV650 2016. Czy nowa SV-ka zadowoli wymagających fanów serii?

NAS Analytics TAG

Tak! Szerzej temat rozwinę przy okazji pełnej recenzji, ale nowe SV bez wątpienia ma "to coś". Cechy, których szukam w tego typu motocyklu i cechy, dzięki którym zakochałem się w pierwowzorze. Dwucylindrowa jednostka napędowa, teraz spełniająca normy emisji spalin Euro 4, zyskała ok. 5 KM, a motocykl jest lżejszy o 8 kg. Rezultaty są świetne. Odpowiedni kop w całym zakresie obrotów, przyzwoita elastyczność i chęć do kręcenia się pod metaforyczne czerwone pole. Mimo dość klasycznego wyglądu i gladiusowych genów, SV niczym nie odstaje pod względem osiągów od Yamahy MT-07, a wydaje mi się (choć to określić można przy bezpośrednim porównaniu), że SV z pojedynku wyszłaby obronną ręką. Za jednostkę napędową ogromny plus.

SV kierowana jest dokładnie do klientów MT-07. Teoretycznie początkujących motocyklistów, w praktyce jednak ponad 70-konny twin w moim odczuciu zadowoli szersze grono. Początkującym na pewno spodoba się nisko umieszczone siedzisko, pozwalające na pewne postawienie całej stopy, wygodna pozycja za sterami, a nawet "asystent sprzęgła" - lekko podnoszące się obroty przy ruszaniu.

Są jednak minusy. Układ hamulcowy działa mocno przeciętnie. Wymaga sporo siły, punkt działania jest rozmyty, a finalna siła hamująca mnie nie zadowalała. Siedzisko po 200 km autostradowej jazdy wbijało się w pośladki, a - jak nie trudno się domyślić - ochrona przed pędem powietrza jest praktycznie żadna. Czy jednak takie drobnostki wpłyną negatywnie na ostateczną ocenę nowej SV?

Do pełnego raportu zjazdy zapraszam już za kilka dni!

2016 suzuki sv650 lampa

2016 suzuki sv650 klamka

2016 suzuki sv650 hamulce

NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę