Krewetka po indiańsku - Indian Scout Sixty od Anvil Motociclette
W czasie trwającego właśnie motocyklowego festiwalu Wheels & Waves we francuskim Biarritz, włoski warsztat Anvil Motociclette zaprezentował Krewetkę (The Shrimp) - oryginalny custom na bazie Indiana Scout Sixty. Motocykl jest hołdem dla jednego z herosów wczesnych lat wyścigów motocyklowych, Alberta "Shrimpa" Burnsa.
Anvil Motociclette to nie tylko warsztat budujący customowe motocykle, to również studio projektowe, tworzące koncepcje dla innych branż, np. odzieżowej. Firmie szefuje dwóch bardzo oryginalnych designerów o pseudonimach San Marco i Phonz, których horyzonty i zainteresowania wykraczają daleko poza ich podwórko.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Para włoskich projektantów podjęła niedawno współpracę z firmą Indian, której owocem jest The Shrimp, czyli specjalna wersja modelu Scout Sixty. Jest on hołdem złożonym Albertowi "Shrimpowi" Burnsowi, jednemu z pionierów wyścigów motocyklowych.
Kariera Burnsa rozpoczęła się w roku 1912, kiedy jako 14-latek samodzielnie przerobił motocykl Indian na maszynę wyścigową i zaczął brać udział w zawodach przeciwko starszym i bardziej doświadczonym zawodnikom. Jego drobna budowa ciała sprawiła, że nadano mu przezwisko Shrimp, czyli Krewetka. Była też przyczyną wielu kontrowersji - niektórzy rywale zarzucali mu, że jest zbyt lekki i buduje na tym nieuczciwą przewagę. Z tego powodu Albert Burns nie mógł początkowo oficjalnie startować w wielu imprezach, ale zawsze znajdował sposób, by prześlizgnąć się na tor.
W tamtych czasach bardzo popularne były wyścigi na specjalnych, owalnych torach, zbudowanych z drewna. Słynną taktyką Burnsa było nabieranie prędkości z wykorzystaniem wyższych partii toru, a następnie zjazdu na niższą.
Albert Burns wystąpił po raz pierwszy jako oficjalny zawodnik Indiana w 1920 roku, na torze Ascot Park. W pierwszym wyścigu, na 25 mil, zaliczył upadek przy prędkości 173 km/h, po którym dłonie i ramiona miał pełne drzazg - w tamtych czasach nie było jeszcze odpowiedniej odzieży ochronnej dla motocyklistów. Na drugi wyścig, na 50 mil, pożyczył motocykl od kolegi, po czym z zabandażowanymi rękami wygrał, ustanawiając rekord średniej prędkości, wynoszący 164 km/h.
Słynny zawodnik zginął cztery miesiące później, gdy w czasie wyścigu w mieście Toledo uderzył w inny motocykl i wyleciał w bariery. W 1998 roku, na setne urodziny, otrzymał miejsce w Alei Sław organizacji AMA.
Historia Burnsa zainspirowała San Marco i Ponza do stworzenia motocykla, który idealnie oddaje ducha tamtych czasów. Indian Scout Sixty "The Shrimp" to utrzymany w czerni flat tracker, którego budowa zajęła ekipie ponad 300 godzin. Został on zaprezentowany na trwającej właśnie imprezie Wheels & Waves we francuskim Biarritz. "Krewetka" to nie tylko motocykl pokazowy - w sobotę włoski zawodnik Emanuele Marzotto pojedzie nim w jednym z wyścigów klasyków.
Chłopaki z Anvil Motociclette lubią całościowe podejście do powierzonych tematów, dlatego "The Shrimp" pokazywany jest na specjalnie zbudowanej, stylowej platformie, a jego transport odbywa się specjalnie oklejoną ciężarówką.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze