tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM powraca do pomysłu elektrycznego skutera. Technologię dostarczy Bajaj
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM powraca do pomysłu elektrycznego skutera. Technologię dostarczy Bajaj

Autor: Raff 2020.07.29, 15:16 1 Drukuj

KTM powraca do pomysłu elektrycznego skutera, którego koncept zaprezentowano w 2013 roku. Jednoślad miałby być produkowany wspólnie z indyjskim partnerem - firmą Bajaj.

Eksperymenty KTM z elektrykami sięgają już zamierzchłych czasów - jeszcze w 2013 roku zaprezentowano Freeride E - napędzany prądem lekki motocykl enduro. W tym samym roku pojawił się E-Speed, elektryczny skuter. O ile linia "E" przetrwała i do dziś w ofercie KTM znajdują się dwa takie motocykle, o tyle skuter nigdy nie wyszedł poza stadium konceptu.

NAS Analytics TAG

Wygląda jednak na to, że Mattighofen chce powrócić do tego pomysłu. Punktem zaczepienia ma być Bajaj Cheetak - skuter elektryczny, który trafił do sprzedaży w ubiegłym roku. Szefostwo KTM dostrzegło widocznie w tej niszy jakiś potencjał dla siebie i postanowiło przyjrzeć się sprawie ponownie.

Oczywiście, jak to z KTM-em bywa, nowy E-Speed nie będzie po prostu malowanym na pomarańczowo Bajajem. Austriacy chcą dostosować konstrukcję pojazdu do własnych wymagań i, przede wszystkim, oczekiwań klientów. Jesteśmy pewni, że ważną grupą nabywców elektrycznego skutera KTM będą właściciele motocykli spalinowych tego producenta, którzy E-Speeda potraktują jako wygodny i tani miejski pojazd.

Skuter od Pomarańczowych będzie zatem w części własną konstrukcją marki, z typowymi dla niej cechami - charakterystyczną, odsłoniętą (przynajmniej częściowo) ramą, ostrymi liniami i, zapewne, nienachalnie pięknym reflektorem z przodu, który zachwyci entomologów.

Prototyp KTM E-Speed wyposażony był w baterię litowo-jonową o mocy 4,3 kWh. Do jej naładowania przy pomocy zwykłego gniazdka, wystarczyły zaledwie dwie godziny. Skuter ważył 140 kg, a silnik zapewniał moc 15 KM i 36 Nm momentu obrotowego. Zasięg nie porażał - wynosił tylko 60 kilometrów, zaś prędkość maksymalna około 80 km/h. Pamiętajmy jednak, że mówimy o roku 2013, kiedy elektromobilność była w powijakach.

 

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę