KTM 450 Rally Replica 2025 to zupełnie nowe rozdanie. KTM Factory Racing zrobiło największą rewolucję od 2020 roku
Jeżeli chcecie mieć sprzęt zdolny do wygrywania najcięższych rajdów, to KTM ma dla was dobrą wiadomość. Do sprzedaży trafi model 450 Rally Replica, który został przygotowany przez KTM Factory Racing. Producent twierdzi, że żadne wcielenie tego motocykla nie było tak blisko fabrycznych rajdówek od pomarańczowych.
KTM ma na koncie 235 wygrane etapy Rajdu Dakar i 10 zwycięstw w klasyfikacji generalnej. KTM 450 Rally Replica to motocykl, który jest gotowy do ścigania zaraz po wyjęciu ze skrzyni transportowej. Za jego przygotowanie jest odpowiedzialny fabryczny zespół rajdowy austriackiej marki.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Silnik bazuje na 4-suwowym silniku SOHC o pojemności 450 cm3, który zyskał nową głowicę cylindrów, wzmocnione sprzęgło i skrzynię biegów oraz elektroniczny wtrysk paliwa. Głowica ma nowy kształt portów i tytanowe zawory. Silnik jest chłodzony cieczą i do zmniejszenia temperatury służą dwie niezależne chłodnice. To oznacza, że jeśli jedna ulegnie uszkodzeniu, to druga nadal będzie działać i chronić silnik przed przegrzaniem. Układ wydechowy dostarczyła firma Akrapovic. Zaprojektowano go tak, by zapewnić maksymalne osiągi i maksymalny prześwit.
Rama to nowa, formowana hydraulicznie, wycinana laserowo i ręcznie spawana konstrukcja o precyzyjnie obliczonych parametrach elastyczności wzdłużnej i skrętnej. Zmieniono położenie wirujących mas, a połączenie z główką ramy i większości rur ramy jest kute. Jest też nowy, odlewany ciśnieniowo wahacz wykonany z aluminium. Zawieszenie to części z serii WP PRO Components, które mają możliwość pełnej regulacji. Z przodu jest widelec WP XACT PRO 7548 48 mm, a z tyłu - amortyzator WP XACT PRO 7750. Potrójne zaciski wykonane na obrabiarkach CNC mają przesunięcie 23 mm i rajdową konstrukcję. Łączą sztywność i precyzję prowadzenia. Do tego zastosowano stabilizator firmy SCOTT. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty marki Brembo.
Motocykl mieści aż 35 litrów paliwa w trzech zbiornikach - dwa mają pojemność 9 litrów, a jeden - 16 litrów. Każdy z nich posiada osobną pompę paliwa. Owiewki, zbiornik paliwa i kanapa zostały zaprojektowane na nowo tak, by zapewniać większy komfort i lepszą kontrolę. Zamiast akumulatora kwasowo-ołowiowego zamontowano lekki akumulator litowo-jonowy. Motocykl ma możliwość zamontowania nowego, cyfrowego atlasu, a w pakiecie jest konwencjonalny atlas papierowy. Osłona nawigacji jest wykonana z włókna węglowego. Reflektor LED jest o 33 proc. mocniejszy od poprzednika.
Jeżeli czujecie się podekscytowani możliwościami nowego KTM 450 Rally Replica, to musimy troszkę ostudzić wasz zapał. Zbudowany przez KTM Motorsports w Austrii motocykl będzie dostępny w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy. Składanie zamówień jest możliwe od 24 kwietnia.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze