tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Japońskie wyścigi Auto Race - owalny tor, asymetryczne kierownice i wielkie pieniądze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Japońskie wyścigi Auto Race - owalny tor, asymetryczne kierownice i wielkie pieniądze

Autor: Janusz Bębenek 2019.06.20, 16:23 Drukuj

Choć nazwa tych wyścigów może być myląca, jest to rywalizacja w 100% motocyklowa. Auto Race to również jedna z najpopularniejszych w Japonii form hazardu, przyciąga więc tłumy fanów i generuje ogromne zyski.

Motocykle używane w wyścigach Auto Race wyglądają bardzo niepozornie. Odchudzone do granic możliwości, napędzane rzędowymi twinami klasy 600 z dwoma biegami i brakiem hamulców. Do tego bardzo małe zbiorniki paliwa, gdyż cały wyścig to tylko 6 okrążeń owalnego toru. Najbardziej charakterystyczne są jednak asymetryczne kierownice, wyglądające na pierwszy rzut oka jak po mocnym dzwonie. To jednak zupełnie celowy zabieg - nie licząc startu, przez cały wyścig zawodnicy jadą w mocnym złożeniu w lewo. Dopełnieniem spektaklu Auto Race są głośne wydechy.

NAS Analytics TAG

Aby uczynić rywalizację bardziej atrakcyjną, stosuje się tzw. "reverse grid", czyli najlepszych zawodników przesuwa się na koniec stawki w czasie startu. Oto niezwykle ciekawa relacja z wyścigu Auto Race, której autorem jest amerykański aktor Peter Von Gomm.


Wyścigi Auto Race narodziły się w Japonii po II wojnie światowej i z miejsca zyskały ogromną popularność, która nie uszła uwadze miejscowej mafii - Yakuzie. Obstawianie na tych wyścigach było przez lata jedną a niewielu form legalnego hazardu w Japonii, obok wyścigów konnych, pachinko i loterii. Z czasem, pod wpływem "opiekunów" ze świata przestępczego, zaczęło dochodzić do wielu przekrętów, m.in. ustawiano wyścigi.

Aby zapobiec rozwojowi korupcji w Auto Race, pod koniec lat 60 wkroczyło państwo. Ustalono surowe zasady, zapobiegające nielegalnemu wpływaniu na wynik rywalizacji. Zawodnicy na określony czas przed swoim startem muszą zostać w domach, bez kontaktu ze światem zewnętrznym. Motocykle również trzymane są w bezpiecznym miejscu. Lista możliwych modyfikacji maszyn jest bardzo krótka - promowane są umiejętności zawodników i mechaników, pod kątem odpowiedniego strojenia.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę