Husqvarna Enduro 2024 - pierwsze wrażenia
Nie da się ukryć, że to piękny czas dla endurowców. Tylko w Europie mamy trzy marki oferujące gamę kilkunastu modeli motocykli enduro do wyboru. Co nowego pokazała Husqvarna?
Zaskoczeniem nie będzie, że nowe Husqvarny dzielą rozwiązania z zaprezentowanym kilka tygodni temu KTM-em. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że pomiędzy markami różnice są przede wszystkim w ustawieniu, wyposażeniu i filozofii.
@scigacz Gorące info od Michała, prosto z testów nowych motocykli Enduro Husqvarna na rok 2024! #husqvarna #enduro #husqvarnaenduro #michalmikulski ♬ oryginalny dźwięk – Ścigacz.pl - Ścigacz.pl
Pojawia się więc pytanie - jakie są Husqvarny 2024? W motocyklach znajdziemy:
- zupełnie nowe, sztywniejsze ramy z tylnym amortyzatorem z nowym górnym mocowaniem,
- wszystkie ramy modeli 4T są takie same, posiadają identyczne mocowanie silników,
- zupełnie nowe zawieszenie WP XACT CC (closed cartridge) z pełną regulacją z przodu i z tyłu,
- dla motocykli 4T; dwie platformy silników 250/350 oraz 450/501 dzielące między sobą dużą ilość części,
- wszystkie silniki 4T są NOWE,
- w standardzie dla 4T; zmienne mapy zapłonu kontrola trakcji, quickshifter.
Dwusuwy także są zupełnie inne od poprzedników i także posiadają nowe ramy oraz zawieszenie. Największe wrażenie robi wtrysk paliwa w 2T - od teraz nie w porcie pośrednim, a przed i za klapą przepustnicy. Ta zmiana ma ogromny wpływ na charakter, zwłaszcza 250/300 2T.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Do tego mniejsze zmiany jak mocno zabudowane plastikami nadwozie, czy szersze i mocowane w inny sposób podnóżki.
Jeśli brzmi podobnie do tego, co zaproponował KTM, to tutaj garść różnic:
- Husqvarna posiada przełącznik map, kontroli trakcji i quickshifter w standardzie (w KTM to opcja),
- układ hamulcowy dostarcza Braktec, nie Brembo,
- nowe felgi dostarcza DID,
- niezmiennie w Husqvarnie tylny amortyzator korzysta z systemu dźwigniowego, nie PDS,
- inna ergonomia; Husqvarna posiada mocno zabudowane panele boczne,
- płyta pod silnik i listki w standardzie.
Jak wypadły nowe Husqvarny podczas testów w norweskim Dolemo? Odpowiedź już niedługo!
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeWitam . Hamulce Braktec to porażka Husqvarny po pierwsze hamują jak chińskie skutery po drugie wytrzymałość jeszcze gorsza. .Mam model 2023 TE250I .Po kilku miesiącach eksploatacji mocowanie ...
Odpowiedz