tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna Enduro 2024 - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husqvarna Enduro 2024 - pierwsze wrażenia

Autor: Michał Mikulski 2023.06.30, 11:58 1 Drukuj

Nie da się ukryć, że to piękny czas dla endurowców. Tylko w Europie mamy trzy marki oferujące gamę kilkunastu modeli motocykli enduro do wyboru. Co nowego pokazała Husqvarna?

NAS Analytics TAG

Zaskoczeniem nie będzie, że nowe Husqvarny dzielą rozwiązania z zaprezentowanym kilka tygodni temu KTM-em. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że pomiędzy markami różnice są przede wszystkim w ustawieniu, wyposażeniu i filozofii.

@scigacz Gorące info od Michała, prosto z testów nowych motocykli Enduro Husqvarna na rok 2024! #husqvarna #enduro #husqvarnaenduro #michalmikulski ♬ oryginalny dźwięk – Ścigacz.pl - Ścigacz.pl

Pojawia się więc pytanie - jakie są Husqvarny 2024? W motocyklach znajdziemy:

  • zupełnie nowe, sztywniejsze ramy z tylnym amortyzatorem z nowym górnym mocowaniem,
  • wszystkie ramy modeli 4T są takie same, posiadają identyczne mocowanie silników,
  • zupełnie nowe zawieszenie WP XACT CC (closed cartridge) z pełną regulacją z przodu i z tyłu,
  • dla motocykli 4T; dwie platformy silników 250/350 oraz 450/501 dzielące między sobą dużą ilość części,
  • wszystkie silniki 4T są NOWE,
  • w standardzie dla 4T; zmienne mapy zapłonu kontrola trakcji, quickshifter.

Dwusuwy także są zupełnie inne od poprzedników i także posiadają nowe ramy oraz zawieszenie. Największe wrażenie robi wtrysk paliwa w 2T - od teraz nie w porcie pośrednim, a przed i za klapą przepustnicy. Ta zmiana ma ogromny wpływ na charakter, zwłaszcza 250/300 2T.

NAS Analytics TAG

Do tego mniejsze zmiany jak mocno zabudowane plastikami nadwozie, czy szersze i mocowane w inny sposób podnóżki.

Jeśli brzmi podobnie do tego, co zaproponował KTM, to tutaj garść różnic:

  • Husqvarna posiada przełącznik map, kontroli trakcji i quickshifter w standardzie (w KTM to opcja),
  • układ hamulcowy dostarcza Braktec, nie Brembo,
  • nowe felgi dostarcza DID,
  • niezmiennie w Husqvarnie tylny amortyzator korzysta z systemu dźwigniowego, nie PDS,
  • inna ergonomia; Husqvarna posiada mocno zabudowane panele boczne,
  • płyta pod silnik i listki w standardzie.

Jak wypadły nowe Husqvarny podczas testów w norweskim Dolemo? Odpowiedź już niedługo!

NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę