tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada V4 2021. Dane techniczne, opis, funkcje, zdjêcia, wyposa¿enie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada V4 2021. Dane techniczne, opis, funkcje, zdjêcia, wyposa¿enie

Autor: Raff 2020.11.04, 20:57 Drukuj

Ducati odsłoniło wreszcie swojego najpotężniejszego turystyka - Multistradę V4. To pierwszy motocykl tego producenta wyposażony w system radarów. W tym modelu producent zrezygnował w rozrządu desmo.

Multistrada V4 to prawdziwy manifest technologiczny Ducati. Producent zawarł w tym motocyklu wszystko to, co miał najlepszego. Unikatem jest przede wszystkim silnik - czterocylindrowe V4. Wbrew naszym przypuszczeniom, nie jest to jednostka napędowa, którą możemy znać ze Streetfightera, czy Panigale, ale całkiem nowy piec Granturismo, pozbawiony rozrządu desmo.

NAS Analytics TAG

W motocyklu pojawił się dwustronny wahacz, rurową ramę pomocniczą wykonano z dwóch elementów, dla zapewnienia maksimum stabilności podczas podróży z obciążeniem. Lekka rama główna, wykonana w technologii monocoque, wykorzystuje rozwiązania znane z MotoGP.

Multistrada V4 została wyposażona w potężną ilość elektroniki. Absolutną nowością jest system radarów sprzężony z aktywnym tempomatem. Urządzenie mierzy odległość od pojazdu i samo dostosowuje prędkość motocykla. W razie potrzeby alarmuje też kierowcę o zbliżającym się niebezpieczeństwie.

Kokpit Multistrady posiada także funkcję duplikacji ekranu smartfona, co oznacza, możliwość korzystania z wielu przydatnych funkcji telefonu. Czy uda się tutaj zaadaptować Yanosika? Waze? Sprawdzimy. Oprócz tego w nowej Multi znajdziecie cztery tryby jazdy, cztery tryby pracy silnika, działający w zakręcie ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control i światła do jazdy dziennej.

Aerodynamika była ważnym elementem podczas projektowania Multistrady V4 - to widać. Owiewki w dolnej części wyposażone są w ukryte sprytnie skrzydełka, które nie zaburzają linii motocykla, a jednocześnie pozwalają zapewnić dodatkowy docisk przedniej osi. Z boków zastosowano elementy przypominające nieco skrzela rekina. Oprócz funkcji aerodynamicznych, pełnią one także rolę stylistycznego wyróżnika tego motocykla.

Silnik Multistrady V4, z pojemności 1158 cm3, osiąga 170 KM przy 10 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 125 Nm przy 8750 obr/min. V4 lubi zatem wysokie obroty - tutaj doskonale widać sportowe geny tej jednostki, mimo rezygnacji z desmo. Ducati szczyci się niezwykle długimi okresami międzyprzeglądowymi - regulacja zaworów odbywa się co 60 tys. km.

Cena? Na razie nie ujawniona.

Dane Techniczne:
silnik:
V4 Granturismo, V4 - 90 °, 4 zawory na cylinder, przeciwbieżny wał korbowy, kolejność zapłonu Twin Pulse, chłodzenie cieczą
pojemność skokowa: 1158 cm3
średnica x skok tłoka: 83x53,5
moc: 170 KM przy 10500 obr./min
moment obrotowy: 125 Nm (12,7 kgm) przy 8750 obr./min
system paliwowy: Elektroniczny wtrysk paliwa
system chłodzenia: Cieczą
skrzynia biegów: 6 biegów, Ducati Quick Shift (DQS), Up & Down System
sprzęgło: Mokre sprzęgło wielotarczowe ze sterowaniem hydraulicznym
przeniesienie napędu: Łańcuch
zawieszenie przednie: W pełni regulowany widelec o średnicy 50mm
zawieszenie tylne:
Aluminiowy dwustronny wahacz, regulacja wstępnego napięcia sprężyny, w pełni regulowany monoshock
hamulec przedni: Dwie pół-pływające tarcze o średnicy 320 mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe Brembo, monoblock
hamulec tylny: Tarcza o średnicy 265 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy
opona przednia: 120/70 R19 60V
opona tylna: 170/60 R17 72V
systemy dodatkowe:
ABS aktywny w zakrętach, IMU, kontrola unoszenia przedniego koła (DWC), kontrola trakcji (DTC), VHC, tempomat, wykrywanie martwego pola
masa: 215 (bez płynów)
wysokość siedzenia: 840-860 mm
zbiornik paliwa: 22l
normy emisyjne: Euro 5, 162g/km, 6,5l/100km
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê