Cyclone AQS 401 wygląda jak Harley-Davidson Sportster S i ma automatyczną skrzynię biegów. Co tu się wydarzyło?
Marka Cyclone należy do koncernu Zongshen, który jest partnerem m.in. Piaggio Group. Ma w swoim portfolio m.in. motocykl adventure z silnikiem Norton Motorcycles i power cruisera z silnikiem znanym z motocykli Aprilia Shiver 900 i Dorsoduro 900. Teraz wypuścił model AQS 401, który jest definicją mieszanych uczuć.
Chińczycy mają na koncie bardzo wiele ciekawych konstrukcji i Cyclone AQS 401 to motocykl, który z pewnością można dopisać do tej listy. Wygląda jak Harley-Davidson Sportster S, co oczywiście może powodować niesmak. Kształt zbiornika paliwa, stylizacja reszty motocykla oraz silnika sprawiają, że z daleka można się pomylić. Nawet grafiki są podobne do tych z Harleya.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Jeżeli już przełkniemy tę zniewagę, to Cyclone AQS 401 okazuje się ciekawym wynalazkiem ze względu na zastosowaną w nim sześciobiegową skrzynię biegów. Oprócz standardowej zmiany przełożeń można przełączyć ją w tryb automatyczny. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk na kierownicy i gotowe. Dzięki temu można się w pełni zrelaksować. Nie ma tu sprzęgła i dźwigni zmiany biegów, więc w przypadku chęci samodzielnej zmiany biegów do dyspozycji są przyciski.
W Oczywiście nie jest to nowość w skali branży, ale Chińczycy uprościli to rozwiązanie i wpakowali je do motocykla z małym silnikiem. Moc i moment obrotowy są przekazywane na tylne koło za pośrednictwem łańcucha.
Silnik to dwucylindrowa, chłodzona cieczą konstrukcja o pojemności 401 cm3. Jest używany w wielu modelach Cyclone i spełnia wymagania prawa jazdy kat. A2. Maksymalna moc wynosi 45 KM, a maksymalny moment obrotowy to 37 Nm. Konstrukcja podwozia to połączenie rurowej ramy stalowej i aluminiowego wahacza. Oprócz układu ABS ma być również wyposażony w kontrolę trakcji. Na ten moment marka Cyclone nie jest dostępna w Europie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze