Triumph Street Triple RS to ekskluzywna wersja popularnego brytyjskiego nakeda, w której do niezwykle dynamicznego silnika wprost z maszyn wyścigowych Moto2 dołączyło ekskluzywne wyposażenie i dopracowana, agresywna stylizacja. Motocykl jest lekki, szybki i znakomicie się prowadzi.
Szereg usprawnień, jakie znajdziemy w motocyklu Triumph Street Triple RS 2020, zaczyna się w samym silniku. Trzycylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 765 cm3 to dokładnie ten sam piec, który od sezonu 2019 napędza wszystkie motocykle startujące w mistrzostwach świata klasy Moto2. Do dyspozycji kierowcy oddano 123 KM mocy i 79 Nm momentu obrotowego, oba parametry są w tej chwili podwyższone w zakresie średnich obrotów. Poprawiono płynność działania przepustnicy i dołożono nowy tłumik z karbonowymi elementami, zapewniający głęboki i wyraźny dźwięk.
Z przodu motocykla pojawiły się nowe, podwójne reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej. Kształt nadwozia jest bardziej kanciasty i podkreśla dynamiczny charakter motocykla. Wersja RS to najwyższa jakość wykończenia i zastosowanych detali - nowych lusterek, nowego uchwytu kierownicy i ramy w kolorze Titanium Silver. Siedzenie pasażera charakteryzuje się podwyższoną ergonomią, można je również przykryć wymienną owiewką, lakierowaną w kolorze motocykla.
Triumph Street Triple RS wyposażony jest również w bogaty pakiet elektroniczny. Wyświetlacz TFT ma nową grafikę oraz system łączności MyTriumph, pozwalający połączyć się z kamerą GoPro, nawigacją, smartfonem czy odtwarzaczem muzyki i sterować ich funkcjami z kierownicy. Do tego pięć udoskonalonych trybów jazdy.
Dane techniczne
| ENGINE TYPE | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
| CAPACITY | 765 cm3 |
| BORE STROKE | 77.99mm / 53.4mm |
| COMPRESSION | 12.54:1 |
| MAX POWER | 123PS / 121.36 BHP (90.5kW) @11750rpm |
| MAX TORQUE | 79Nm @ 9350rpm |
| SYSTEM | Multipoint sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control |
| EXHAUST | Stainless steel 3 into 1 exhaust system low single sided stainless steel silencer |
| FINAL DRIVE | X ring chain |
| CLUTCH | Wet, multi-plate, slip-assisted |
| GEARBOX | 6-speed with Triumph Shift Assist |
| FRAME | Front - Aluminium beam twin spar.Rear - 2 piece high pressure die cast |
| SWINGARM | Twin-sided, cast aluminium alloy |
| FRONT WHEEL | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in |
| REAR WHEEL | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in |
| FRONT TYRE | 120/70 ZR17 |
| REAR TYRE | 180/55 ZR17 |
| FRONT SUSPENSION | Showa 41 mm upside down big piston forks (BPF), Adjustable compression damping, rebound damping and preload adjustment. |
| REAR SUSPENSION | Ohlins STX40 fully-adjustable piggyback reservoir RSU |
| FRONT BRAKE | Twin 310 mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers |
| REAR BRAKE | Single 220 mm disc, Brembo single piston caliper, switchable ABS |
| WIDTH HANDLEBARS | 775mm |
| HEIGHT WITHOUT MIRRORS | 1085mm |
| SEAT HEIGHT | 840mm |
| WHEELBASE | 1405mm |
| RAKE | 23.9˚ |
| TRAIL | 100mm |
| DRY WEIGHT | 166 kg |
| TANK CAPACITY | 17.4 Litres |
| FUEL CONSUMPTION ** | 5.2 l/100km |
| CO2 EMISSIONS ** | 119 g/km |
| **CO2 and fuel consumption are measured according to regulation 168/2013/EC. Figures on fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results. | |
Więcej informacji o motocyklach Triumph znajdziesz na stronie https://www.triumphmotorcycles.pl/